Grote luxe huizen zoals Hermès maken indrukwekkende bewegingen in high-end horologie, met volwassen collecties zoals de Slim d'Hermès.
In de weken na de beurs in Baselworld hebben veel mensen me gevraagd een variant op de vraag "wat was het beste horloge van de beurs?" Ik kan deze vraag helemaal niet antwoorden omdat er geen enkel horloge stond. Zo heb ik de neiging om mijn antwoord een beetje te verdraaien en te zeggen waar ik het meest door verbaasde. Ik was erg onder de indruk van de 'mode' merken in Baselworld. Ik gebruik dit woord niet om de horlogemakers van Hermès, Chanel en Louis Vuitton te ontwijken, maar erkennen wel dat horlogemakers niet hun kernactiviteiten zijn. Maar zoals ik heb geleerd, betekent dit niet dat ze het serieus niet nemen.
Geval in punt is de gloednieuwe collectie van Hermès, de Slim d'Hermès. De gloednieuwe lijn kwam volwaardig uit, met sterke aanbiedingen voor mannen en vrouwen tegen een reeks prijsprijzen. Het ontwerp van de Slim d'Hermès is ook goed gedaan - conservatief genoeg om een breed publiek aan te spreken, en uniek genoeg om duidelijk Hermès te kunnen zijn.
The mainstay of the collection is definitely the time only 39.5mm automatic in both steel and rose gold. There’s also 32mm and 25mm sized quartz models aimed at female customers. But wait, there’s more. If simple isn’t your thing there’s an impressive perpetual calendar piece (powered by an Agenhor module on top of their H1950 in-house movement). And at the peak of the collection are the truly stunning exceptional pieces, with enamel dials from the likes of renowned enameller Anita Porchet and Ake-e painted dials from Buzan Fukushima.
The Slim d’Hermès is undeniably dressy, with the men’s models measuring in at 39.5mm across. But Hermès have given this classic round timepiece a youthful twist by adding distinctive Arabic numerals, a typography set designed especially for Hermès by French graphic designer Philippe Apeloig. These bold numerals, looking like they were pulled out of a Hermès ad campaign from the ‘50s really make the watch and give it an undeniable energy. It’s unlikely that a tradition bound Swiss maison such as Jaeger-LeCoultre (who are well known for their classic dress pieces) would be able to use such a playful typeface, but Hermès, unconstrained by centuries of watchmaking tradition have this freedom. The ability to innovate and play with design is a great strength of these ‘fashion’ brands, and Hermès are definitely playing to it.
Bekijk meer
horloges rolex en
Rolex Cellini
没有评论:
发表评论